Joggat.

Haha, skulle jogga men då kom Mira och Elsa och tittade på mig som: "Ska vi gå ut?". Jag hade på mig en collagetröja som jag brukar ha när jag går ut med så de är så vana med den tröjan så när de ser den.. Vet de att de ska ut. xD Så det var bara att ta ut de först på en tur och sen började jag jogga. (: Det var skönt med riiiktigt kallt men skönt när man kommer in i värmen sen. :D
Ska snart äta de sista ostbågarna och kolla på film, kommer bli skönt. (: Eric kommer sen klockan sju så konstig känsla när man somnar ensam och vaknar... Ihop med en. xD Men han går såklart inte upp då men gulligt ändå när han håller om en. (:


Jag tänkte ge lite tips hur man börjar jogga, jag har hatat det och tyckt det var omöljigt att börja..
Men nu när man har kommit igång och blivet en vana..
Så tänkte jag tipsa lite. (:



  1. Börja jogga för att DU vill, ingen annan. För börjar man för att du vill så får man inget dåligt samvete om man inte kan någon dag.
  2. När du ska börja jogga tänk ut varför ska du börja? Är det för att du vill gå ner i vikt eller för att du bli hälsosammare i ditt liv? Mitt är att för att jag vill riktigt snygga ben och tycker om att utmana mig själv.
  3. Ät innan du ska jogga men vila innan ! Finns inget värre än att börja jogga med håll.. Det är hemskt !
  4. Har du pengar så kan du ju köpa lite snygga träningskläder men om du icke har det så ta något hemma men ha ett linne/tröja som bara är till joggnig. Jag brukar ha det och då vet jag att jag icke kan smitta när jag har på mig det.. Om man är lite lat alltså.
  5. Om du icke gillar att folk ser dig i första början när ska jogga så jogga på kvällen eller på morgonen när minst folk är ute. Så behöver du icke tycka det är pinsamt att man måste sätta sig och ta andan [ Har gjort de hundra gånger... Minst. ].
  6. Komma inte på några dumma ursäkter för att skippa joggningen någon dag, har du liite ont bena.. Kom igen det klarar man av men har 40 graders feber.. STANNA INNE ! Men tvinga dig inte heller, känner du icke för att jogga den dagen GÖR DET INTE ! Du ska jogga för du gillar/vill det inte för att du måste..
  7. Jogga med någon som inte heller kan jogga så bra kan man pusha varandra eller är ni som mig så jogga själv så kan bestämma helt ensam hur man vill det och hur långt man pushar sig själv.
  8. Har du en Mp3 så är det bäst, skaffa en pusharmusik [ Jag har Miley Cyrus ] och då kan man jogga mycket mer och längre för då har man ju något att lyssna på med. :D
  9. Det sista det är.. Ha kul. (: Alla har vi ju gjort något som man har kännt: "Fy fan vad duktig jag var där" så tänk när du joggar fast du egentligen icke ville men tänk efter.. Hur skönt är det icke och komma hem och tänka att du är så bra? Men också.. Hatar du joggning så.. Jogga inte ! Det finns tio miljarder att träna på och kom på något bara. (: Det behöver inte ens kosta något, för gå ut och röra på sig kostar bara... Lite viljestyrka. :D

likt mig. xD




Pusslipuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0